22 January 2013

Doktor Gigi

Teringat masa kecil dulu bila gigi susu sudah mencapai usia pasti bergoyang walaupun gigi masih sihat dan cantik. Gigi aku tidaklah pula secantik gigi Eddie Murphy...yang putih bersih walaupun kulitnya hitam. Yerlah hitam itu menawan...kuning itu warna DiRaja.

Gigi aku pula berkarat..berlubang macam terumbu karang..hehehe. 
Bila gigi sakit..doktor gigi aku hanya bapa ku. 
Dicabutnya gigi cantik ku hidup hidup hanya menggunakan tangan, tanpa bius dan tanpa special tools. 
Meronta-ronta aku macam digigit dek kera hutan. 
Sambil menangis...aku melihat gigi aku dah tercabut. 
Argh..gigi depan dah takda..dah lopong. 

Malam tadi Wan Adam mengadu gigi susu gerahamnya sudah bergoyang. 

"Meh..abah nak tengok..." 
Wachaaa....!!!

Dengan tangan kosong giginya aku cabut tanpa dia sedar. 
Hehe...giginya tercabut...aku mengulang sejarah diri. 
Akulah doktor gigi yang tidak bertauliah.

No comments:

Post a Comment